A szépséges Lapierre
akika 2009.11.28. 20:56
A régebb óta rendszeres PDH tagok és olvasók már találkozhattak itt az oldalon Lapierre-ről érkezett rövid beszámolóval. Egy kicsit bővebb információk reményében néztem utána a márkának.
Többek között az is kiderült – ami engem teljesen meglepett - hogy az esetenként több ezer eurós értékű kerékpárokat, Magyarországon gyártják 2001 óta, több más világhírű márkával egyetemben! Felső középkategóriás vagy csúcskategóriás kerékpárok készülnek itt, és erre Magyarországon még nincs meg a fizetőképes kereslet. A kerékpáros kultúra sincs olyan fokon, mint például Németországban, ahol azt mondják, hogy inkább fizetnek egy kicsit többet a bicikliért, de akkor kapjanak igazi minőséget. Hát ezért nem hallunk mi erről túl sokat. Na de lássuk a dh-s palettát.
Fantasztikusnak látszik a Lapierre 2010-ben is. Ebben az évben már gondoltak a szűkebb pénztárcájúakra is (bár nem mondanám, hogy itthon ettől függetlenül el fog terjedni). Kettő verzióban lehet kapni, a DH920 és a DH720.
A DH920 FOX DHX RC4 rugóstaggal érkezik, a profiknak és/vagy a gramm mániásoknak Titán rugóval, Mavic DeeMax kerekekkel, komplett Saint hajtás-váltással, Thomson nyeregcsővel, Syncros nyereg-kormány- stucnival melyet a FOX 40 RC2-re van helyezve közvetlenül. A hihetetlen fékerőt pedig a Formula THE ONE 203-as fékje biztosítja.
A DH720 fogyasztóbarát áron kapható. FOX DHX RC2 taggal, Formula fékekkel, Alex FR kerekek, Sram X.9 váltók, Rock Shox Boxxer Team teleszkóppal, Syncros nyereg-kormány és stucnival. Az egyetlen lényeges különbség az, hogy a hátsó fék vezeték a vázon kívül fut, míg a drágábbik testvérében az alsó csőbe van vezetve.
Nicolas Vouilloz (dh-világbajnok (junior): 1992, 1993, 1994, dh-világbajnok: 1995–1999, 2001, 2002) segített a designban, ami azért jelentős, mert egy profi versenyző szemszögéből nézte a dolgokat. Segítségével a tervezés után letesztelték, hogy viselkedik a pályákon. A cél az volt, hogy nagyon nagy sebességnél is egy stabil kerékpárt kapjanak, mely nem veszít a lendületéből a kanyarokban. Erre tervezték az FPS2 felfüggesztést.
A kerékpár valóban nagyon gyors, lendületes haladásra ösztönöz, és hihetetlenül kisimítja az utat. Nagyon jól pedálozható, átviszi az erőt a talajra. 115.5 cm a tengelytáv, kifejezetten stabilan viselkedett a nagy sebességű egyenesek végén ahol mélyen ki van fékezve a talaj, ott is könnyedén lehet útvonalat változtatni.
Könnyedén lehet kezelni a kerékpárt visszafordító kanyarokban, meredek szakaszokon, erdei gyökeres szakaszokon is szinte átsiklik és átrepül minden felett. Ez érthető is hiszen csak 17.2 kg, hát persze, hogy könnyedén elemelheted a földtől. 36.5 cm a középcsapi magassága, alacsony súlypontú váz. A levegőben is könnyedén irányítható, és arra készteti a tulajdonosát, hogy rendesen eleressze magát a hegyen.
Féktárcsa védő is jár hozzá
DH720: 3599€
DH920: 5499€
forrás:www.peterdh.hu
|