S a jövő az Electric?
aksy 2009.12.16. 14:46
A Eurobike óta sok szó volt az elektromos kerékpárokról, és azok fejlesztéséről. A Zumbi nevű lengyel cég, ami a kézzel gyártott vázairól és World Cup Downhill csapatáról híres, úgy tűnik még egy babért aratott azzal, hogy elkészítették az első elektromos meghajtású Dh gépüket. Amennyire tudni lehet egy módosított F44-ről van szó, amit vérbeli WC váznak készítettek titán lengőkarokkal, kiegészítőkkel, és geometriával. Jövő év elején elvileg már kapható lesz, mintegy 2.100 £-os áron motorral együtt. Januárban várható róla egy teszt, akkor majd okosabbak leszünk, és kiderül van-e létjogosultsága ennek a koncepciónak.
Technikai adatok:
- Váz Zumbi F-44 220mm 3900g
- Villa Fox 40 2010 200mm
- Rugóstag Fox DHX RC4 2010
- Agy DT Swiss 440 Freeride
- Felni DT Swiss FR 600
- Fékek Avid Code5
- Nyeregcső KS Cobra i900
- Motor Boosty 36V-500W v. Pedelec 250W
-
- Boosty hajtókar v. Pedelec Boosty
Igazság szerint nem most látunk ilyen megoldást először, amint az alábbi képen is látszik. Az elgondolás kb egyidős a gearboxxal, és mint sok világmegváltó ötletnél, mindig a piaci igények döntenek a sorsa felett. Ha a Dh-s nemzettség tekerésért való nem-rajongását vesszük alapul jól jönne egy önjáró szekér amit nem kell tolni, de aki ilyet akart már rég motorozik.
Képrejtvény: ha találsz egy Webcímet, sok okosságot találhatszt a meghajtási rendszerről.
A szett 3350g akkumulátor nélkül. Egy aksi (amivel a gyártó szerint 40km-t lehet megtenni) 2360g. Könnyű rájönni, hogy a grammhuszárok nem örülnének a fa alatt egy ilyen szettnek. Gyakorlatilag a Zumbi összefogott az ősidők óta elektromos "dongó" motorokat gyártó Svájci-Szlovák céggel, akik utólagosan felszerelhető elektromos meghajtási kitteket árulnak és megszülték a bringák frankensteinjét, az elektromos Zumbit.
forrás:ww.peterdh.hu
|