Az IBIS carbon bringái
aksy 2009.12.23. 19:29
Nem titok, hogy beleszerettem az Ibis Mojo-ba. Nem volt más bicó az utóbbi években, ami arra késztetett volna, hogy kiszabaduljak a természetbe, és a nyergében töltsem el a szezonom jobbik felét. Ez a gép több mint egy csillogó karbon kétkerekű. Amikor ehhez hasonló úttörő bringákat találunk, megpróbálunk nem elfogultak lenni, mert tudjuk, hogy előbb, vagy utóbb váltanunk kell, hiszen a fejlődés nem áll meg. Amint úgy hozta a sors, hogy váltsak egy új bringára, és tudomást szereztem a Mojo HD-ről – azóta kerestem egy ilyet, hogy kipróbálhassam, és másokkal is megoszthassam a Mojo-s élményeim.
Közben szerencsére találkoztam az Ibis tulajdonosai közül néhánnyal, egy mérnökkel, és egy világszerte elismert sportolóval, Brian Lopes-al. Ibis készített egy nevet és márkát maguknak, de nem akart a legnagyobb, legrosszabb lenni, hanem inkább egy olyan vállalat, ami magas minőségű bicikliket készít a végfelhasználók számára, amit örömmel fognak használni a helyi pályákon és azon túl is. Tény, hogy a tulajdonosok nagyon barátságosak, kérdéseket tehettem fel nekik, és mesélhettem más bringás sztorikat is.
Beszéljünk egy kicsit a bringáikról. A Mojo visszatette őket a palettára a magas minőségért, a kiváló bringázásokért, halljunk a Mojo HD-ről és a Tranny-ről!
Néhány kép Brian Lopezről és a Tranny-ről:
A Tranny váz 1350g és állítható, cserélhető a hátulja.
Az igazi ok, amiért ezt a cikket olvasod, hogy tudni akarsz mindent az új Mojo HD-ről. 160 mm hátsó rugóútnál a DW-link rendszerével a HD egy egész új szintű AM bringa.
Ibis Mojo 2010 HD prototípusa
160mm út, DW linp plattformmal.
A trapéz fejcső kompatibilis a szabványokkal, ha hagyományos nyakú villát használsz, kapsz hozzá adaptert is.
A fejcső szöge 67 fok 160-as villával. Brian 170-est használ, de lehet 180-ast is rakni bele.
A váz nem ISCG és Hamerschmidt kompatibilis, de a hagyományos terelők felszerelésével nincsen gond.
Az áttételeket levegős taghoz lőtték be. 8.5" x 2.5" Fox RP23 taggal jön ki. (Belefér a levegős DHX is.)
12 x 135mm Maxle tengelyt fogad.
A papucs Post mount fékrögzítési hellyel magnéziumból készül. A másik papucs carbon.
Minden forgáspont jól tömített csapágyazáson mozdul.
Nincsenek bovdenszemek, csak fülek tartják helyén a fékvezetékektés a váltóbovdent.
Mojo HD prototípus leírása:
- 26”-os kerekek
- váz súlya taggal 6.2-6.5 lbs
- láncvilla hossza 17.125"
- felsőcső hossza mint a szokásos Mojoké
- hátra feltehető max. gumiméret: 2,35” – 2,5” márkától és magasságtól függően
- középcsapágyház magassága 13.8"-14" gumi függvényében
- a festés a sorozatgyártott modelleken eltérő lesz
forrrás:www.peterdh.hu
|